Disquiet – The Condemnation

(For the English version please scroll down) De Nederlandse thrash metalband Disquiet is in 2008 ontstaan in Utrecht en heeft tot dusverre drie albums uitgebracht: één demo en twee langspelers. In 2012 verscheen het eerste volledige album getiteld ‘Scars Of Undying Grief’ en eerder dit jaar verscheen ‘The Condemnation’ via Soulseller Records. Het vorige album vond ik al erg sterk, ik ben al aardig bekend met de manier van spelen van de heren en zodoende ben erg benieuwd wat ze van dit album hebben gemaakt.

Wanneer ik een vergelijking maak met de vorige langspeler kan ik niks anders zeggen dan: de muziek is op alle fronten veel meer gegroeid. Om maar meteen bij het eerste nummer met de deur inSSR087-Cover huis te stuiteren. ‘Ascending’, bouwt eerst ietwat rustig op maar komt daarna al gauw met strakke beukende riffs aanzetten. De hakkende drums in combinatie met de riffs op bas en gitaar zorgen dat mijn nek meteen in headbangmodes staat. Sean Maia toont goede variatie met zijn stem: harde schreeuwen en meer cleane stukken komen beide aan bod. Wat ook perfect naar voren komen zijn de gitaarsolo’s. Kortom haast al teveel om op te noemen!

Vervolgens gaan we door naar de volgende nekkensloper getiteld: ‘The Condemnation’. Meteen krijgen we een gitaarsolo om onze oren geslingerd, waarna we in een wat rustiger maar nog steeds beukend ritme terecht komen. Na ongeveer drie minuten komen we in het epische gedeelte van het nummer met een kort, bruut beukend stuk met heerlijke gitaarriffs.

Als ik ieder nummer bij langs moet gaan blijven jullie bezig met lezen en zal mijn recensie een te grote omvang krijgen. Wel wil ik het graag nog even hebben over mijn favoriet op dit album, namelijk: ‘Las ‘Pasi’. De tekst bij dit nummer is geschreven door Jerry Orie en is volledig in het Surinaams. Waarom dit mijn favoriet is? Omdat het nummer ontzettend veel kracht laat horen. Zowel gitaar, bas als drums knallen er heerlijk over en dit zet mijn nek voor de zoveelste keer op dit album aan het werk. Daarnaast klinken de vocalen van Sean in het niet-Engels erg krachtig.

Bedankt heren, jullie hebben het wederom voor elkaar gekregen: van begin tot en met het eind hebben jullie een super strakke en brute plaat weten neer te zetten. Inmiddels heb ik de muziek zowel live als op cd mogen horen en kan niet anders concluderen dan: ga zo door, want jullie komen er op deze manier wel. Heren, tot een volgende aangelegenheid!

Cijfer: 10/10

Nu verkrijgbaar.

Muziek en afbeelding verkregen via het label: Soulseller Records

https://www.facebook.com/SOULSELLERRECORDS

http://www.soulsellerrecords.com/

Disquiet:

https://www.facebook.com/disquietofficial

http://www.disquiet.nl/

Geschreven door Thomas Bulten ADN voor AlbumFeeds.com.

 

 

English version:

The Dutch thrash metal band Disquiet was formed in 2008 and released three albums so far: one demo and two full-lengths. In 2012, their debut full-length ‘Scars Of Undying Grief’ was released and earlier this year their latest creation ‘The Condemnation’ was released through Soulseller Records. Their previous album was very good already and I am familiar with their way of playing so these things combined make me very curious for this album.  

When I compare ‘The Condemnation’ with the previous full-length ‘Scars Of Undying Grieve’, one thing becomes pretty clear: the band became more mature in their music. The first song lets youSSR087-Cover hear this change immediately. ‘Ascending’ builds up in a somewhat calm way, but the solid pounding riffs take the upper hand after a short while. The chopping drums in combination with the perfect riffs on bass and guitar sets my neck muscles into headbang mode. Sean Maia uses a great variety in vocal styles and sound: loud screams and cleaner parts are both included in the song. What also sounds perfectly are the guitar solos. So all in all there is almost too much to tell about this first song.

The next neck demolisher is title track ‘The Condemnation’. We immediately start with a guitar solo and after that we end up in a more relaxed sound. This track is still a blast. After about three minutes we arrive at the epic part of this song with a short brutal blasting part with some delicious guitar riffs.

If I have to comment every song you’ll be quite busy to read it all and my review will be too large. So the last track I want to talk about is probably also my favourite on this album. The lyrics of ‘Las ‘Pasi’ are written by Jerry Orie and are fully in the native language of Suriname. Why this is my favourite track? The music sounds really powerful. Guitars, bass and drums really blast throughout this song and again I cannot keep my head steady. On top of the music are the vocals: Sean Maia’s voice sounds full of power in a non-English language, so it fits this song perfectly!

Thanks guys, you have achieved it once again. You really know how to keep my neck occupied non-stop for about 55 minutes. From the first moment till the last you managed to record a super solid and brutal thrash metal album. I’ve had the privilege to see you perform the songs a few times live now and I must say that it both, studio and live, sounds amazing. I cannot conclude anything else than: keep going like this, cause you have a lot of potential with this last album! Gentlemen, till next time! 

Rate: 10/10

Available now.

Music and image obtained through the label: Soulseller Records

https://www.facebook.com/SOULSELLERRECORDS

http://www.soulsellerrecords.com/

Disquiet:

https://www.facebook.com/disquietofficial

http://www.disquiet.nl/

Written by Thomas Bulten ADN for AlbumFeeds.com.

Geef een reactie